Виховна робота

Виховний захід :
«Бережи книгу – вона твій вірний друг і порадник.»
Мета : ознайомити учнів із походженням книги, її значенням у житті людини; виховувати бережливе ставлення до книги, охайність у роботі, вбачати у книзі друга, у якого можна одержати пораду, розвивати інтерес до художньої літератури.
 Обладнання: книга «Мудрагелія», виставка книг.

Хід заняття:
1. Організаційна частина
Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
Тож і ми часу негаймо
Працювати приступаймо.
Сьогодні  у нас виховне заняття, тема якого «Бережи книгу – вона твій вірний друг і порадник». Але заняття в нас сьогодні буде особливе, адже ми подорожуватимемо по країні «Мудрагелії». Отже, рушаймо!
2. Основна частина
2.1. Станція «Пізнавинка»(або відео ввімкнути)
Ну як же без краплинки історії.
- Хто знає як виникла книга? (Первісні люди почали задумуватися, як їм передавати знання, повідомлення)
- А які перші книги ви знаєте? (У прадавньому Вавилоні, десь близько 5 тисяч років тому, з’явилися перші книги. Сторінками перших книг були і стіни печер, і камені, і глиняні таблички. Але тут на таких сторінках багато не напишеш. Проте книжки вдосконалювалися. Робили їх у місті Пергам. Вимочували телячі шкури, старанно вишкрябували, вибілювали вапном і сушили. Папір був дуже міцний і називали його пергамент. Але на одну книжку йшло 4-5 десятків телят.)
Наступним вдосконаленям був папірус.Виготовляли цей папір із болотяної тростини. А наш сучасний папір винайшов китаєць Чай Лунь.
- Діти, а чи довгий шлях пройшла до нас книга? ( Так, довгий).
- А як виготовляють сучасні книги? ( З дерев. Дерева зрубують, і вони слугують матеріалом для виготовлення паперу)
Для виготовлення одного підручника треба спиляти 1000 ялинок. А ще папір можна виготовляти з макулатури. 30 кг макулатури зберігає 1 берізку. З 1 кг макулатури можна виготовити приблизно 25 учнівських зошитів. А книг нам треба сила-силенна. Ось гляньте на цю виставку книг. 
- Яке значення книги у житті людини? (А чи варто над цим задумуватися? Адже не питаємо ми себе, яке значення має хліб чи повітря? Так і без книги життя не можливе. З давніх-давен люди прагнули до знань. Від одного покоління до іншого передавалось усно: як добути вогонь, як виростити хліб. Оскільки людська память вміє забувати, то прадавні люди, щоб не загубити знання у часі придумали книжку).
- Діти, а для чого вам книжки? ( Щоб вчитися; розглядати малюнки…)
- Що цікавеньке ви дізналися для себе на станції «Пізнавинка»? ( Історію виникнення книги…)
2.2. Станція «Народомудрія»
Перегортаємо другу сторінку. Станція «Народомудрія».
Народ здавна любив і поважав книги. Без книги людина сліпа. Книга відкриває нам цілі світи. Зараз ми пограємо у гру «Чарівна паличка».
                               Гра «Чарівна паличка».
До кого я доторкнуся своєю чарівною паличкою, той говорить прислівя або приказку про книгу, яку він знає.
Отже, починаємо!
- Книга вчить, як на світі жить.
- Читання – ось найкраще навчання.
- Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
- Книга для розуму, що теплий дощ для посівів.
- Хліб наснажує тіло, книга – розум.
- Розум без книги, що літак без крил.
- Знання – сонце, а книга – вікно.
Висновок: Люба дитино! До тебе це слово!
Перед тобою скарбниця чудова,
Мудрих порад невичерпне джерельце
Книгу люби і душею, і серцем!
2.3. Станція «Дізнайся, помисли, відгадай».
Чого тільки не знайдеш у книжках!
- А чи здогадалися ви, що чекає вас на цій станції? (Загадки).
Тож давайте їх розгадаємо, щоб перейти на наступну станцію.
1. Чорне сукно лізе у вікно. (Ніч)
2. За селом зявилось море;
Синє-синє неозоре.
То не казка і не сон,
То зацвів у полі … (Льон).
3. Іде ліском – не шелестить,
Іде водою – не плюскотить. (Місяць).
4. Я у пекарні народилась
І на прилавку опинилась.
А поміняй склади я стану
Столицею Афганістану. (Булка – Кабул)
5. У лісі родилася,
В майстерні робилася,
А на руках плаче. (Скрипка)
6. Впав колючик боком,
Глянув карим оком. ( Каштан).
7. Біла нивка невеличка,
Там розсипана пшеничка,
Очками її зберем,
А думкою розімкнем. (Книжка).
Молодці! Я думаю, що вам вже пора переходити до наступної станції.
- А ви любите їх вчити? ( Так ).
2.4. Станція «Бережлива
Він звірят усіх лікує
Від халепи їх рятує.
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів так болить,

Наш добрий лікар … ( усі разом Айболить)    (Заходить Айболить)
Айболить: Чи мені почулося, чи мене хтось дійсно кличе? Я тут. Добрий день, діти. Кому потрібна моя допомога? А-а-а, це ви, мої любі школярики? Я лікую не лише тварин, а й книжки, які старіють і хворіють. Я книжковий Айболить, я лікую книги вмить. А чому вони хворіть? (Бо деякі учні ставляться до них байдуже).
Айболить:  розкажіть мені, як потрібно поводитися з книгами.
1. Не розкидувати їх де-небудь.
2. Обгортати їх.
3. Не загинати сторінки.
4. Не писати по книгах.
Айболить: Надіюсь ви запамятали всі ці поради. Я ще прийду і подивлюся чи ви їх виконуєте. А зараз до побачення! (До побачення!)
Попрощались ми із лікарем, а наша подорож продовжується далі. І ми прямуємо до станції «Веселинка».
2.6. Станція «Казкова».(знову ж таки. Можна без принцеси,сама провидеш)
На цій станції ми полинемо у справжню казку.
- Ви любите казки? (Так).
- Хто ваш улюблений казковий герой? ( Відповіді дітей).
А до нас на заняття завітала чарівна принцеса.
Принцеса: Добрий день, діти!
- Ви раді мене бачити? (Так).
- А чи ви знаєте в яких казках я проживаю? ( «Білосніжка», «Попелюшка», «Принцеса на горошині», …)
О, то ви полюбляєте читати. Якщо так, то я перевірю наскільки ви памятаєте казки.
Завдання 1.
Я буду називати головних героїв, а ви повинні назвати із якої казки вони є.
1. Бичок, ведмідь, вовк, лисиця, кабан. ( Соломяний бичок).
2. Мишка, жабка, зайчик, лисичка, кабан, вовчик, ведмідь. ( Рукавичка).
3. Три сини, женці, кіт, принцеса, людожер, король. ( Кіт у чоботях).
4. Дівчина, жаба, жінка, ластівка, кріт, польова миша, метелик. (Дюймовочка). Молодці!
ІІІ. Заключна частина.  Станція «Приїхали».
Напевно, на цій станції і закінчиться наша подорож.
- Чи сподобалось вам подорожувати сторінками «Мудрагелії»? (Так).
- А що вам найбільше запамяталося? ( Відповіді дітей )
***







 

Немає коментарів:

Дописати коментар