Методична скринька


План-конспект уроку-проекту з природознавства на тему "Зелене диво Землі"

                                  ***



Інтегрований урок з літературного читання та    розвитку мовлення.

Тема: В гостях у казки.
Мета:  Підтримувати інтерес дітей до казки, закріпити вміння розрізняти народну й літературну казку, формувати оцінні судження,вміння узагальнювати вивчений матеріал. Розвивати образне мислення, уяву, фантазію, зв’язне мовлення дітей, збагачувати їх словниковий запас. Виховувати любов до прекрасного, вміння співчувати, бажання допомагати іншим, толерантність та розуміння людських вад та чеснот.
Обладнання:портрети казкарів,ілюстрації до казок,скринька з казковими предметами, «Палац казок», фішки-смайлики, комп’ютер, плакати, таблиці, малюнки.
Тип уроку:  урок перевірки і контролю отриманих знань.
Вид уроку:  інтегрований урок-вікторина.
Клас  3-В
                               Хід уроку.
1.Організаційна частина.
 Девіз уроку:Уважно слухаємо
                      Чітко відповідаємо
                       Мову свою розвиваємо
2.Актуалізація знань.
   2.1.Мовна розминка.
   Скласти і прочитати слова:      гаКни          ртаПа
     маЗи            торАв
     цеСон           каКаз                                                                                                         
   ройГе           родНа
2.2.  -Що таке казка?
        - Які існують дві групи казок?
         - Якими словами найчастіше починається(закінчується) казка?
3.Робота над темою уроку.
3.1.Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
         А)Прочитати і пояснити вислів:  Казка-це життя, це світ. Тільки     бачиш  його ти не простим оком. На світ казки, на казкове життя треба оком   дивитися тим,що в тебе в серці.
Б)Вирушаємо до «Палацу казок».
                                 



   3.2.  Проведення вікторини. Закріплення знань, умінь і навичок
   Формування двох команд: «Казкознавці» - Девіз: Ми казки всі     знаємо-завжди перемагаємо!  «Казколюби» - Девіз: Любимо усі казки. Їх читаємо залюбки! (Переможний приз:смайлик-віконечко, який вставляється в «Палац казок».)
.
Тур 1. «Вгадай казку»   (За прочитаним уривком вгадати назву казки.)
Тур 2. «Хто ми і звідки?» (Ілюстрації героїв казок)
Тур 3. «Знавці» (Розподілити ілюстрації до казок під назвами «народна» чи «літературна»?)
Тур 4. «Чарівна скринька»(Вгадати казку за предметами в скриньці:рукавиця,тарілка,колосок,мука,осіннє листя,шапка гнома)
Тур 5. «Це ми вміємо» (Зачитування учнями уривків з казок .)
 Тур 6. «Подивись,послухай»(Перегляд уривків мультиків мовою оригіналу. Визначення казки та її автора.)
Тур 7. «Казкарі»(Назвати та впізнати казкаря за запитаннями типу: «Хто придумав чудну тварину з копитами,двома горбами та довгими вухами?)

Тур 8. «Малюємо колобка» (Із закритими очима)

                         Фізкультхвилинка
У казковій у країні
Жив веселий колобок
Разом з ним веселі звірі
Руки ставим на бочок
Та киваєм головою
Раз-притупнули ногою
Руки вгору підняли
Трішки ними потрясли
Нахилились вліво,вправо
Руки вгору,руки вниз
Раз-присіли,піднялись
Головою похитали
Працювати знов почали.

3.3.Розвиток мовлення.
Тур 9.Скласти власну казку за серією малюнків.
1.         2.   
3.4.Підбиття підсумків вікторини. Визначення переможців.      
(Чиїх вікон - смайликів у «Палаці казок» більше-та команда і є переможцем).
4.Підсумки уроку.
   - Казка - це дитинство і його мудрість. Читайте і слухайте казки,легенди, пісні. Вивчайте казки, переказуйте. Нехай живуть серед нас,хай виховують синів і дочок нашої землі,нашого народу,вчать,як треба по правді жити.
5.Домашнє завдання.

                                    ***


                       
                         Як покращити якість читання.


                                   

          
 Пам'ятка у разі виникнення конфліктних ситуацій
Ø Конструктивне розв'язання конфліктних ситуа­цій - необхідний елемент професійної педагогіч­ної підготовки вчителів.
Ø Будь-які негуманні дії вчителя викликають про­тидію.
Ø Якщо учень кинув виклик учителеві, отже, має всі підстави.
Ø Кожна конфліктна ситуація - гострий сигнал про неблагополуччя в розвитку дитини або цілого ко­лективу.
Ø Доречніше проаналізувати перші симптоми небла­гополуччя, ніж розпочати це після серйозних про­явів конфлікту.
Ø Позитивні знахідки в роботі найчастіше забуваються, промахи пам'ятаються тривалий час, іноді все життя.








Кілька ситуацій із реального шкільного             життя й способи їх розв'язання.

1.Увійшовши до класу на урок, учитель побачив на дошці карикатуру на себе. Діти розраховували, що почнеться пошук винуватця й урок буде зі­рвано. Що робити? (Учитель посміхнувся, підійшов до дошки, підправив малюнок і почав урок. Учні за­смутилися та здивувалися. Урок пройшов нормально. Більше такого не повторювалося.)
2.Учні збиралися втікти з додаткового уроку, причо­му вчителеві потрапила до рук записка, у якій вони домовляються піти з уроку й не дуже добре відгуку­ються про нього. Що робити? (Учитель демонстра­тивно прочитав класові записку й сказав, що він те­пер обізнаний щодо їхньої підготовки прогулу уроку, що
його хвилює їхня думка про нього, але він не збираєть­ся мститися, а хоче розібратися, чому так сталося.
Дуже хоче вислухати дітей, але просить і їх вислухати
його. Зрештою учні й учитель порозумілися і виявилися
задоволеними одне одним, урок тривав далі.)
3.На прохання завідувача з навчальної роботи ти заміняєш хворого вчителя в чужому класі. По­чався урок. Клас важко піддається управлінню. Ти вітаєшся - жодної уваги. Як бути? (Учителька, зовсім не звертаючи уваги на клас, почала малювати на дошці дуже цікаву картинку. Розмови потихеньку припинилися. Діти почали уважно розглядати малю­нок. Тоді вона запитала, що б це означало. Деякі діти висловили свою думку. Вона подякувала. Почався нор­мальний урок.)

«Старанний тугодум»
Версія вчителя: «Не галасує на уроці, не розмовляє, але при цьому абсолютно не в темі. Або не чує, або не розуміє».
Такому учневі необхідно довго розтлумачувати нову тему, що неможливо, якщо в класі більше ніж двадцятеро дітей. Ситуація дратує, і вчитель мимоволі починає прискіпливо ставитися до дитини.
Версія дитини: «Учитель незрозуміло пояснює ма­теріал!»
Шляхи розв'язання. Перша (досить поодинока) причина конфлікту - затримка розумового розвитку дитини. Якщо при оформленні медичної карти дитині поставили цей неприємний діагноз, то її бажано від­дати до спеціалізованої школи.
Інша причина цього конфлікту - неправильна під­готовка до школи. Діти, які перед школою не відвіду­вали садочок або спеціальну групу підготовки, складно пристосовуються до групового навчання. Батькам слід поговорити із викладачем - він порадить, як краще побудувати домашнє навчання.
Діагноз. «Ні» конформізму! У гонитві за прихиль­ністю вчителя в жодному разі не можна змушувати дитину підлаштовуватися під однокласників, тихо си­діти й терпляче чекати, поки вчитель щось пояснює. На думку психологів, діти, яким у початкових класах не надавали можливості демонструвати свої знання, часто виростають байдужими й безініціативними.

«Розумний бешкетник»
Версія вчителя: «Заважає вести урок! Постійно перебиває вчителя й відволікає однолітків. Спере­чається!» Слід зазначити, що в деяких суперечливих ситуаціях дитина дійсно виявляється правою (бага­то прикладів можна розв'язати у різний спосіб), але пояснювати всьому класу різні варіанти розв'язання у вчителя фізично бракує часу.
Версія дитини: «Я все це вже знаю. Мені нудно!»
Шляхи розв'язання. Подібні проблеми часто вини­кають у дітей, батьки яких посилено займалися раннім розвитком дитини. А потім... віддали її до звичайної школи, де в класі 30 дітей і багато хто з них ще не знає літери. Якщо є можливість, таку дитину краще пере­вести до школи з поглибленим вивченням окремих предметів. Немає - попросіть учителя побільше заван­тажувати її та не сварити за демонстрацію своїх знань.
Діагноз. Поспішили! Якщо дитині ще не виповни­лося 7 років, то за психологічної неготовності має сенс забрати її зі школи, а в наступному році знову віддати до першого класу. Якщо вже виповнилося 7,5 років, доведеться паралельно розвивати в дитини здатність навчатися.

«Божа кара»
Версія вчителя: «Сама не слухає й іншим заважає! Непосидюща, неуважна...» і ще багато всіляких «ні» та «не». Учитель переконаний, що його завдання - давати дітям знання, а вихованням дітей повинні за­йматися батьки (і багато в чому це є правдою).
Версія дитини: «У школі нудно й нецікаво! Хочеть­ся повернутися назад у садок, де можна було гратися цілими днями».
Шляхи розв'язання. Рекомендації, як це робити, не є оригінальними, але діють практично безвідмовно - чіткий розпорядок дня, регулярні, але нетривалі за­няття вдома, спокійна психологічна обстановка в сім'ї та любов батьків.
Діагноз. Дитина психологічно не готова до шкіль­ного навчання. Рівень шкільної зрілості перевіряють психологи, які працюють при дитячих садках і полі­клініках, вони допоможуть заздалегідь виявити про­блеми й підкажуть, як допомогти дитині.

«Небесний тихохід»
Версія вчителя: «Живе в хмарах, постійно відволі­кається. Усе потрібно повторювати по кілька разів!» Учителеві не подобається, що батьки ретельно роблять із дитиною уроки й не дають їй самостійно вчитися. Як наслідок - за домашнє завдання в неї тверде «12», а самостійну роботу в класі ледве можна оцінити на «З».
Версія дитини: «Учитель занадто швидко все роз­повідає».
Шляхи розв'язання. Навчіть дитину вчитися само­стійно. Батьки! Давайте своїй дитині завдання та за­ймайтеся своїми справами, а потім перевіряйте тільки кінцевий результат.
Діагноз. Це наслідки посилених занять удома. Ди­тині потрібно, щоб учитель контролював кожний її крок і обов'язково хвалив, хвалив, хвалив... Адже саме так поводилися батьки, коли вчили її вдома читати або писати. А якщо вчитель на секунду переводить увагу на решту дітей, то ця дитина припиняє думати - і по­чинає мріяти.

                             ***


         Урок математики в 3  класі.
Система розвивального навчання  Д.Б.Ельконіна – В.В.Давидова
Тема: Множення на розрядні одиниці  і круглі числа

Мета: - зясувати способи множення круглих чисел;
виробляти обчислювальні  навички, закріпити уміння множити круглі числа на розрядні одиниці;формувати контрольно- оцінювальні дії;розвивати спостережливість, уміння аналізувати, співставляти, робити висновки;
виробляти цілеспрямованість, організованість, позитивне ставлення та інтерес до навчання

                           Хід уроку

1.Організаційний момент

                                               Пролунав дзвінок-
                            Починаємо урок.
                            Працювати старанно,
                            Щоб почути у кінці,
                            Що у нашім 3-м класі
                            Діти – просто мо-ло-дці!

2.Створення ситуації успіху
     Усний рахунок
-        Чому ми навчилися на попередньому  уроці?              
-        Множити на розрядні одиниці круглі числа.
-        Проведемо усний рахунок ланцюжком. Говоріть тільки відповідь.
                   5 · 10                            6 · 10                   100 ·21
                   72 ·100                17 · 1000             47 · 10
                   3 · 100                 10 · 66                 1000 · 9

1)    Аналіз умов
Бачу ви добре засвоїли цей матеріал, а чи зможете виконати наступне завдання.
Поміркуйте, скільки  нулів стоятиме в кінці  кожного з добутків.
              20 · 40                 3000 · 84
              800 ·2                           50 · 40
              30 · 50
    А тепар перевіримо. Обчислимо значення добутків.
20 ·40 = 2 · 40 · 4 · 10 = 2·4·10·10 = 8 ·100 = 800
800 ·2 = 8·100·2 = 8 · 2·100 =16· 100 =1600
30 ·50 = 3· 10 ·5 ·100 = 3·5 ·10·100 = 15·1000 = 15000

    Другий стовпчик розв’яжіть самостійно. Порівняйте свої відповіді з відповідями товаришів.

4. Постановка навчальної задачі

- Буратіно і Мальвіна теж виконували це завдання. В останньому прикладі вийшли різні відповіді.
           Буратіно 50 · 40 = 200
           Мальвіна   50 · 40 = 2000
Як на вашу думку, хто має рацію?
Доведіть.
  50 · 40 = 5 ·10 ·4·10 = 5 · 4 ·10·10 = 20 ·100 = 2000
-         Так який же висновок можна зробити?
-Не в усіх випадках під час множення чисел, що закінчуються нулями, кількість нулів, яка дорівнює сумі кількості нулів у кожному співмножнику.
           Щоб не помилитися в кількості нулів під час множення подібних чисел, треба обчислити значення добутків, застосовуючи закони множення.

ІV. Фізкультхвилинка.
5 Моделювання і перетворення моделі
1)    Робота  в парі
Спробуйте визначити, скільки нулів стоятиме в кінці значення кожного з добутків. Розподіліть, хто буде працювати над прершим стовпчиком, хто над другим. Перевірте себе, розвязавши приклади.
      Контролюють роботу один одного. Про закінчення роботи сигналізують взявшись за руки.
Одна пара виконує роботу за дошкою.
6.Контроль способу
2)    Робота з групах
Завдання № 22.
      Учень читає задачу. Фронтально аналізуємо.
      Завдання групам:
-         Накреслити схему.
-         Записати розвязання числовим виразом і по діях.
Організація роботи у групі ( 4 чол.)
1 учень – складає до задачі схему;
2 – записує її розвязання числовим виразом;
3- записує розвязання по діях;
4- контролює за розподілом обовязків, роботою кожного, презентує роботу групи.
    Перевірка і оцінка роботи кожної групи.

7. Підсумкова рефлексія.
-          Сьогодні на уроці при множенні на розрядні доданки ми виконали багато  завдань. А що ж нового дізналися? Як ви гадаєте, чи не пройшов урок марно?
  8. Домашнє завдання.
           стор. 17, завдання 21
  Знайди значення виразу.

                                ***


    Використання УДО в початковій школі.

                           1 клас. Автори Богданович М.В.,Лишенко 

Приклади:
1.     Ст.58.Завдання 3
6+3 > 7       4+1 □5      3+3 □ 5
6+3 <10       4+1 □6      3 -3 □ 1
2 ст. 61 Завдання2
Розглянь малюнки ,що було і що сталося.Склади задачу:розкажи її умову і постав запитання.Розвяжи задачу.
Залишилося -?
□-□=□
3. ст.80. Завдання 4
5+3+2    9+1     6 +3 +1    10-5-5
2+3+5      1+9     6+1+3     1—3 -4
4.ст 84 .Завдання 5
1) У Петрика було 8 книжок. На день народження йому подарували ще 2 книжки. Скільки книжок стало у Петрика?.
2)У Петрика було 8 книжок.З них 2 він подарував другові на день народження.Скільки книжок залишилось у Петрика?.
5. ст. 85.Завдання 4
6= □+0+2      7=□ +0+5    10=□+3+6
6 = □+1+3     7=□+2+4     10 =□+5+1

                                    2 клас Богданович М.В.,Г.П.Лишенко

Приклади завдань УДО:
1.     Ст. 8. Завдання 36.
1)    У першому ящику 7 кг груш,а в другому – на 3 кг більше.Скільки кілограмів груш у другому ящику?
2)    У першому ящику 7 кг груш,а в другому- на 3 кілограми менше.Скільки кілограмів груш у другому ящику?
2.ст11.Завдання 59.
 Склади за малюнком задачу і розв’яжи їз питаннями : «На скільки більше..?»,»Скільки разом…?».
3.ст.23.ЗАВДАННЯ 118
12+0     12+4    12-3   9+3     12-0
4.ст. 24.Завдання 127.
Обчисли вирази з від’ємником 5
15- 5   5+5    1+4    9 – 4    13- 5
11-5    14- 5    0+5   12 -5    5 + 5
5. ст. 28. Завдання 149
1)Склади задачі за схемами і розв’яжи їх.
2)склади обернену задачу із запитанням «На скільки менше…?»

       3 клас Автори Богданович М.В.,Г.П Лишенко(нова програма)

1.     Ст. 7 Завдання 37.
На пасіці зібрали мед.Коли 54 кг меду здали в магазин,залишилося на 22 кг менше,ніж здали.Скільки всього меду зібрали?
    Заміни в умові задачі число 22 числом 19.Що зміниться в розв’язанні?
2.ст.125 Завдання 795
Ділене
72
8+1
14+28
48- 48
0 12
8+4
Дільник
8+1
1
6 ▪1
6
2
1


3.ст.132.Завдання 846
Доповни умову задачі:Майстер за кожну з п’яти змін виготовляв 24 деталі,а його учень – 15 деталей..»різними запитаннями так,щоб задачі розв’язалися за схемами:
1)    (□+□)۰
2)    (□-□)۰
4. ст. 132.Завдання 845
Порівняй вирази,не виконуючи дій
(45-37)□45۰23+37۰23
5۰(24+47)□5 ۰24 – 5۰47
6۰(64-25)□6۰64-25
18۰(73-68)□18۰73-18۰68
5. ст. 94.Завдання 601
1)Сума трьох чисел 670.Перше число 240
,друге – на 70 меншевід першого.Знайди третє число.
2)За виразом 600+(600-240)склади задачу,умова якої містить слова «на 240 менше».


                               4 клас. Богданович М.В. (стара програма)

1.     Ст. 61. Завдання 262.
Заповни пропуски так,щоб рівності були правильними
64 км= □м   25 м = □см      20 м 8 см =□ см
10 км = □ м    25 м = □дм    20 м 8 дм = □  дм
10 м =□ см      25 м = □ мм      20 м 8 мм = □ мм
2.     Ст. 62. Завдання 403
7 м – 6…= 6м 4 дм
7 м – 6..=6 м 94 см
3 т 320 кг – 5..=3 т 315 кг
3 т 320 кг + 5…3 т 820 кг
3.ст 108 Завдання 706
Виконай дії і зроби перевірку оберненою дією
28 784 : 7
37 054 ۰ 5
2707 – 987
19 м 4 см : 8
                    ***


                   Предмет:  математика     3 клас

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи). Складання обернених задач
Мета: ознайомити  учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел, коли є два переходи через розряд; розвивати вміння учнів складати обернені задачі; формувати вміння розв’язувати нерівності способом випробовування, розвивати пізнавальну самостійність учнів при роботі за комп’ютером та в зошиті; виховувати охайність записів в зошитах.

Обладнання: тестова програма для перевірки вміння виконувати усні обчислення з трицифровими числами; картки з диференційованими завданнями; мультимедійна презентація для узагальнення та систематизації знань учнів
Тип уроку:         формування умінь і навичок
                           
                           
Хід уроку

І. Організація класу до уроку.
1.1.Привітання з учнями
-Доброго дня.
                          Треба всім нам привітатись:
-          Добрий день!
                         Дружно, весело сказати:  
-         Добрий день!
                         Вліво – вправо повернемось,
                         Всім ми радо посміхнемось:
                         - Добрий,  добрий,  добрий день !

1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту
- Сядьте в зручне положення і підніміть руки, поверніть до мене долоньками. Приторкніться один до одного і відчуйте тепло сусіда. Я дуже хочу, щоб все найкраще що  йде від наших сердець передалось кожному з вас, і ми порозумілись на уроці. І від уроку залишились лише приємні враження.
-         Сьогодні, сподіваюсь, у нас буде цікавий урок.
      До знань з математики ми зробимо ще крок.
 Девіз уроку:        Міркуємо-швидко,
                            Відповідаємо правильно,
                            Лічимо-точно,
                             Пишемо-гарно.

1.3.Перевірка готовності учнів до уроку
- Подивіться на свої парти.Чи все необхідне для уроку є?Якщо так,то приступаємо до виконання завдань
2.Контроль, корекція та закріплення знань
2.1.Перевірка домашнього  завдання
1-а група
2-а група
3-а група
Картки для перевірки
1. Уважно прочитай задачу та запиши тільки дію;
2. Запиши тільки  розв’язки виразів.


Взаємоперевірка задачі та виразів.

Перевірка із вчителем, де 1 учень читає, інші – слідкують разом з учителем та (якщо потрібно) додатково вчитель здійснює пояснення;




2.2.Усний рахунок
2.2.1.Математичний диктант
Поділ класу залишається
1.Виконання завдання на дошці. Гра «Познач маршрут»
      - Допоможіть джмелику зібрати солодкий нектар з квіточок відповідно до збільшення значень відповідей

   400-100= 300                  400-200=200                  100+300=400

                  800-200= 600                       350+150=500

                              550+150= 700                  900-800=100
             2)Група Подано на картках.(самостійно)Знайдіть «загублені»  цифри

      142                              187                            7…..
  +  2..7                           + 6….                         - ..6 8
      ..89                              799                            511
             3)Група. Фронтальне опитування
                *    7 + 8 =                  6 + 7 =         12 – 5 =               14 – 8 =
                   70 + 80 =              60 + 70 =     120 – 50 =          140 – 80 =

2.2.2.Розвязування  задач(усно) з усіма.
Турист проїхав на велосипеді 3 години по 12 км/год. на велосипеді він проїхав на 245км менше, ніж проїхав на мотоциклеті. Скільки проїхав турист на мотоциклеті? Скільки всього км подолав турист?
12*3+245= 281км
(12*3+245)+12*3= 317км

Хвилинка каліграфії
Записуємо каліграфічно цифру  317


3.Вивення нового матеріалу
3.1.Оголошення теми уроку
- Діти,на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вчитись  додавати трицифрові числа  з переходом через розряд

 3.2.Ознайомлення з правилами і способами дій письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд
1.  Пояснюю алгоритм додавання трицифрових чисел на виразах записаних на мультимедійній дошці.

         358                      358            358                      358             358
        +274                    +274           +274                    +274          +274
2                     2               32                        32             632

3.3.Первинне закріплення.
Коментоване розв’язання виразів № 717

   Фізхвилинка.
4 .Розвиток математичних знань
4.1.Робота учнів над вправами на застосування знань.

1. група.(письмово,самостійно) виконують завдання. Різниця чисел 379, від’ємник – 287. Чому дорівнює зменшуване?

2.група.Працює над задачею з учителем. № 718
140+140+136= 416кг
3 група.


4.2. Творча робота над задачею. Виконання  № 719
         Учні читають задачу в підручнику. Скорочений запис записаний на мультимедійній дошці.

9 дм – 72г
4 дм - ? г                      (72:9 *4=32г)

Скласти обернену задачу і розв’язати (усно)Запис умови на класній дошці. Сл.6           

9 дм - ?                                  
4 дм – 32г 

За скороченим записом на мультимедійній дошці пропонується розв’язати задачу в зошитах по варіантам за зміненою умовою.

1вар.          ? – 72г                 2 вар.                  9дм – 72г
4 дм – 32г                              ? дм – 32г

Перевірка розв’язаних задач.

1вар. 72: (32:4)=9        дм                                 2вар. 32: (72:9) =4дм
4.Закріплення знань учнів
4.1. Самостійна робота за №762. (Спільна).
(Метод взаємоперевірки та усного пояснення).
4.2.Розвязування цікавих задач(Спільне)
* Яке число в кожному ряду не є результатом таблиць множення?
                      6, 12, 18, 20, 23, 30.
                      7, 14, 21, 28, 32, 37.
                      4, 6, 8, 12, 17, 24.
                * Для дитячого садка купили 8 коробок олівців, по 6 штук у кожній. Скільки олівців купили? 8 х 6 = 48(ол.)
                * Оля, Катерина і Настя розфарбовували квіти. Хто з них першою впорався з роботою, якщо Катерина закінчила її після того, як Оля виконала третину того, що зробила Настя? (Катерина, Настя, Оля)
            Задачі жарти(спільні )

* Росте 4 берези. На кожній березі по 4 гілки. На кожній гілці є по 4 яблука. Скільки всього яблук? ( На березі яблука не ростуть)

·         4 мишки гризли скоринку сиру. Підкралась кішка і схопила 1 мишку. Скільки мишок продовжувало гризти скоринку сиру? ( Ніскільки, всі миші порозбігалися)

·        Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки йшло дітей з міста в село ? (4)

4.3.Розвязування завдань
1 гр. працює над тестовими завданнями на комп’ютері.
Тести. Тема. Усне додавання трицифрових чисел з переходом через десяток

1.     Вибери правильну відповідь 380+590
а) 970                            б) 870                  в) 790

         2. Для школи закупили 270 зошитів та 290 олівців. Скільки всього зошитів і олівців закупили?
         а) 450                  б) 540                  в) 560

         3. Продали 420кг картоплі. Залишилось 390кг картоплі. Скільки кг картоплі було?
         а)710          б) 810                  в) 910

         4. Обчисли 570-(140-70)=
         а) 500                           б)490                   в) 380


         5. У 5 банках 15л соку. Скільки потрібно бідончиків, щоб розлити 18л соку, якщо в 1 бідончик вміщується на 3л соку більше?
         а) 18-(15:5+3)
         б) 18:(15:5+3)
         в) 15:5+3+18

2гр. працює з вчителем. За таблицею усна лічба, коментоване розв’язання задачі. Задачу учні читають на мультимедійній дошці.

На оббивку 8 крісел потрібно 16м тканини. На оббивку дивана іде на 3м тканини більше, ніж на крісло. Витратили 10м тканини. Скільки диванів оббили?  (16:8+3=5м – на один диван.
                   10:5=2 дивана
5.Підсумок уроку
5.1.Підсумкова бесіда
- Що ви вивали на сьогоднішньому уроці?
- Як миможем обчислювати трицифрові числа з переходом через розряд
-Яким чином ми складаємо обернену задачу

Оцінювання роботи учнів на уроці.
5.2 Домашнє завдання
Обчисліть вираз  468+268;   208+379.   слайд 9
Д\з. № 720, 721


 ***


 Урок трудового навчання
Тема:. Аплікація   з крупів «Соняшник»
Обєкт праці:  аплікація «Соняшик»
Мета:  Удосконалювати навички роботи з харчовими купами . Ознайомити учнів з поняттям симетрії та симетричними формами в природі. Навчити учнів вирізати симетричні фігури зі складеного аркуша паперу;Розвивати зорову пам'ять,увагу спостережливість та творчу фантазію;Виховувати інтерес до навколишніх предметів,до змін у природі,любов до неї та бережливе ставлення.
Обладнання: Картинки соняхів,таблиці з правилами техніки безпеки,кольоровий папір
Інструменти і матеріали: Кольоровий паір,картон,клей ножиці,простий олівець,шаблони.
Тип уроку:комбінований

Хід уроку
1.Організація класу до уроку.
1.1.створення сприятливого психологічного комфорту
1.2.Перевірка готовності учнів до уроку
2.Актуалізація опорних знань
2.1. Бесіда з учнями
2.2. Створення проблемної ситуації
3.вивчення нового матеріалу
3.1. Оголошення теми та мотивація навчальної діяльності учнів
3.2 . Вступна бесіда.
3..3.Сповільнений показ з поясненням
4. практична робота учнів
4.1.Інструктаж з техніки безпеки
4.2.Самостійна робота учнів. Здійснення вчителем поточного інструктажу.
5.Підсумок уроку
5.1.підсумкова бесіда
5.2.Аналіз та оцінювання учнів
5.3.Прибирання робочих місць
Хід уроку
1.Організація класу
1.1.Привітання з учнями
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе
Привітайтесь: «Добрий, день!»
1.2.Перевірка готовності учнів до уроку
-А зараз подивіться на свої парти  чи все необхідне для сьогоднішнього уроку у вас є на партах?Вам будуть потрібні  кукурудзяна крупа,горохова крупв,чай.Все є??
2.Актуалізація опорних знань
2.1. Бесіда з учнями
Отже ви вже знайомі  з аплікацією.Можливо хтось скаже ,що таке аплікація?( Аплікація (від латинського applicatio – накладання) – це спосіб створення художніх зображень із різноманітних форм, фігур, вирізаних із будь-якого матеріалу і наклеєних або нашитих на відповідний фон. В аплікації використовують найрізноманітніші матеріали: папір, тканину, шкіру, хутро тощо) Так найпоширенішим матеріалом для аплікації є папір,картон,клей тощо. Сьгодні ми будемо використовувати інші матеріали. Які?
2.2. Створення проблемної ситуації
- Ми з вами пригадали,що таке аплікація ,які матеріали для неї потрібно  .І як ви здогадались ми з вами сьогодні створюватимемо теж аплікації,а що саме ми створюватимемо ви спробуйте здогадатись  за допомогою загадки
Квітка ця на сонце схожа, 
На олію вона гожа, 
Жовті пелюсточки має, 
Їх до сонця повертає.
3.вивчення нового матеріалу
3.2. Оголошення теми та мотивація навчальної діяльності учнів
Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами створюватимемо аплікацію «Соняшник ».
 3.2 . Вступна бесіда.
Хто скаже де ростуть соняхи?(в полі).
- так ,в природі можна часто зустріти поля де ростуть соняхи.Також є такі що на власному полі бачив
-Всі ви чудово знаєте,що соняшник напротязі дня повертає свою голівку за сонцем.
-Чому  соняшник повертається вслід за сонцем на протязі дня?(Від німого кохання до нього)
3.3.Робота з додатковою наочністю
- Погляньте уважно на дошку тут у нас зображені картини. Де  художники порізному зображували соняшник.
1. Соняшник Ван Гога:
Соняшник із бджолами (1962), Марія Приймаченко:
Володимир Боровиковський
4. Вступний інструктаж. Демонстрація та пояснення виконання готового матеріалу
4.1.1.Сповільнений показ з поясненням
-Погляньте будь-ласка на дошку. Перед вами  зображення соняшника,яке я виконала вдома. Зараз я розкажу вам,як можна намалювати такого соняшника:
1. Спочатку виберіть розташування соняшника на папері, тобто як буде  розміщена композиція (по-горизонталі чи вертикалі).У мене вона по-вертикалі.
2. Далі потрібно  намітити загальну форму квітки. Не натискайте олівцем, щоб легко можна було  виправити накреслені лінії за допомогою гумки.(поетапність 1)
3 Коли квіточка готова можна наносити крупи. Наносьте  крупи акуратно,не поспішаючи.
4. Ви наносите на стебло соняха і на його листя клей,і потім присимаємо їх нашим зеленим горохом.Чекаємо одну хвилинку і наносимо клей на серединку соня і писипаємо чаєм, мастимо клєм  пелюстки соняха і присипаємо кукурудзяною мукою  .
Пам'ятайте: на блідому тлі жовті квіти виглядатимуть  ніжнішими, на  темному  — яскравішими. Найяскравіше соняшники виглядатимуть на темно-фіолетовому тлі.
4. практична робота учнів
4.1.Інструктаж з техніки безпеки
Правила користування клеєм
4.2.Самостійна робота учнів. Здійснення вчителем поточного інструктажу.
5.Підсумок уроку
5.1.підсумкова бесіда
Що ми сьогодні виконували на уроці?
Які матеріали ми використовували?
5.2.Аналіз та оцінювання учнів
-А тепер погляньте який гарний багатий кошик у нас вийшов,ніби ми його щойно з лісу принесли ,а в кошику такі різні грибочки,але всі їстівні правда?
5.3.Прибирання робочих місць.
- А зараз всі гарненько приберемо свої робочі місця


***

Тема. У світі інформації.
Мета: формувати в учнів уявлення про інформацію,

 розширити інформаційну картину світу; розвивати елементи 

логічного мислення, пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, 

кмітливість; формувати комунікативну компетентність учнів; 

виховувати цікавість до предмета.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: інструкції з ТБ,

комп’ютери, програма «». Підручник «Сходинки» (3 клас). 

Друковані зошити «Сходинки» (3 клас).  Картки для логічної 

розминки, роботи в парах
Хід уроку
1. Організаційний момент.
- Діти, ви всі готові до уроку. А чи цікавий буде наш урок, це залежить від вас. Наскільки старанно, уважно ви будете працювати. Я вам бажаю успіхів, удачі.
2.Актуалізація опорних знань
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.
2.1. Вправа «Мікрофон»:
             Не розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
             Не торкайся проводів, розеток, незнайомих кнопок та клавіш.
             Спину тримай рівно.
             Сиди на відстані не менше 50см від екрана монітора.
             Не працюй брудними та вологими руками.

2.2. Гра «Так – ні».
- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
- Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.
- Біля комп’ютера сидимо рівно.
- Відстань від очей до монітора повинна бути маленькою, щоб краще бачити і
  не псувати зір.
- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
- Під час роботи в класі їмо фрукти.
- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.
- Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;
- При роботі з мишкою використовуємо вказівний і середній пальці.

2.3. Розминка. Завдання від Розумника
Чорняві  пташинки
На кожній сторінці
Мовчать та чекають,
Доки  їх  вгадають.  (Букви )

Дуже  я  потрібна  всім –
І  дорослим, і малим.
Всіх я розуму  учу,
А сама завжди  мовчу. ( Книга)

Ось так дім – одне вікно!
Кожен день в ньому  - кіно! (Телевізор)
2.4.Гра «Продовж  речення».
-      Через вуха людина сприймає інформацію... (слухову – радіо, телефон...)
-    Через очі людина сприймає інформацію... (зорову – телебачення, комп'ютер...)
3.   Повідомлення теми і мети уроку.
3.1.Вступна бесіда
        Сьогодні ми підемо в гості до Ведмедика. Ми розповімо Ведмедику, як ми можемо отримувати інформацію. Що таке інформація і як її можна використовувати.
3.2 Пояснення вчителя.
 На уроці я пояснюю новий матеріал. Ви дізнаєтесь про щось нове , раніше незнане. Віка розповіла нам багато цікавого про школу, в якій вона раніше вчилась, і місто, в якому жила. Оленка повідомила новину: наступного тижня в школі проводитиметься виставка робіт з природних матеріалів.  Диктор телебачення сповістив про початок Олімпійських ігор. На уроках природознавства ви довідались про життя рослин і тварин, про явища природи. Це все інформація. Книжка, яка зараз лежить перед вами на партах, також містить інформацію, як і будь-яка книга взагалі. Отже, можна сказати, що інформація – це новини повідомлення, відомості про оточуючий світ, про явища, що відбуваються в ньому.
 Ми навчимося отримувати і використовувати інформацію. Для цього ми спочатку розглянемо таблицю.
Як же ми з вами отримуємо інформацію? Які органи нам в цьому допомагають?
Очі — орган зору
Зір погіршується, якщо очі перевтомлюються: довгий час дивляться телевізор, читають, слідкують за письмом. Можуть зіпсувати зір і ультра­фіолетові промені сонячного світла.
Не забувайте! Під час читання, письма зошит, книжка повинні бути від очей на відстані зігнутої в лікті руки. При цьому світло повинне пада­ти з лівого боку.
Чому ми моргаємо?
Ми моргаємо, щоб захистити чи очистити свої очі. Око вкрите тон­кою плівкою солонуватої рідини. Щоразу, коли ми моргаємо, повіко оми­ває очне яблуко, змиваючи пил та мікроби. Моргання захищає очі, якщо щось опиняється дуже близько від них.
Вуха — орган слуху
Гучність (сила звуку) вимірюється в децибелах. Звук шпильки, що впа­ла,— менше 10 децибелів, гул холодильника — 35 децибелів, у наушниках плеєра — 80 децибелів. Будь-який звук, що перевищує 120 децибелів, може миттєво пошкодити слух.
Навіщо нам 2 вуха? Щоб визначити, з якого саме боку лунає звук.
Язик — орган смаку
На поверхні язика розміщено близько 10 тисяч смакових сосочків, роз­міщених у різних частинах язика. Існує 4 основних смакових відчуття: солодке, солоне, гірке, кисле. Інші смакові відчуття є їхньою комбінацією, наприклад: кисло-солодке, гірко-солоне.
Ніс — орган нюху
Чому закладений ніс заважає відчувати смак?
Коли ти їси, то одночасно відчуваєш запах і смак їжі. Отже, якщо під час нежиті ніс закладений, ти не можеш розрізняти запахи, і їжа здаєть­ся несмачною.
Шкіра — орган дотику
Весь організм людини вкритий шкірою. Отже, будь-яка частина тіла чутлива до дотику. Найсильніше реагують на дотик губи, язик, кінчики пальців, підошви ніг.
Занурюючись у ванну, ви, мабуть, помічали, що для ніг вода здаєть­ся набагато гарячішаю, ніж для рук. Це тому, що ступні ніг (як і лікті рук, губи, язик) більш чутливі до тепла.
boy1

Отже, отримати інформацію людині допомагають органи чуття.
- А що ж можна робити з отриманою інформацією?
- Діти, ви досидь часто граєте в гру "Несправний телефон". Ви передаєте один одному слова. Отже інформацію можна передавати.
 - В школі вам часто задають вивчити вірш, правило. Отже цю інформацію треба зберегти в пам’яті. Отже інформацію можна зберігати
- Учитель задає вам якесь питання. Перш ніж на нього відповісти, необхідно подумати, тобто обробити.
- На уроці  "Природознавство" ви будете вивчати "Органи чуття" і ви можете використати інформацію почуту на сьогоднішньому уроці.
Отже інформацію можна використовувати.
 Інформаціяце  те, що ти можеш побачити, почути, отримати за допомогою органів чуття. Інформаціяце  відомості, знання, які ми отримуємо з навколишнього світу.

!А все, що відбувається з інформацією, називається
інформаційними процесами.

Наприклад, ти читаєш книгу:
1.Ти читаєш – приймаєш інформацію за допомогою зору.
2.Те, що ти прочитав – інформація. – Вона зберігається у пам’яті.
3. У мозку ти обробляєш (міркуєш, думаєш) інформацію.
4. Батькам ти передаєш зміст книжки за допомогою голосу.
Отже, приймання, збереження, обробка і передача інформації – це інформаційні процеси.
   Фізкультхвилинка.         
Хто ж там, хто ж там вже стомився
І наліво похилився?
Треба дружно всім нам стати,
Фізкультпаузу почати.        
Руки в боки, вгору, вниз,
Раз, два, три – не помились.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніми
І спокійно опусти.
Плесніть, діти кілька раз
За роботу – все гаразд.
VІ. Робота з підручником.
Прочитайте інформацію з підручника на  с. 12 – 14 та запам’ятайте, як людина сприймає інформацію.
4.Закріплення вивченого матеріалу
4.1 Робота із зошитом.
Сучасні комп’ютери можуть працювати з 5 видами інформації:
Числовою інформацією (цифри, числа, приклади)...........................................
Текстовою інформацією (букви, слова, речення, тексти)................................
Графічною інформацією (малюнки, фотографії, схеми).................................
Звуковою інформацією (звук, мелодія, музика, пісня, мовлення).......................
     Відеоінформацією (кліп, фільм, комп’ютерна гра, мультфільм)  
Релаксація.
    Закрийте очі. Уявіть себе в горах біля гірської річки. Водичка в річці прозора і по дну плавають рибки. Поводіть очима за ними: вліво, вправо, по колу і т. д. Стоп. Відкрийте  повільно очі і подивіться у далину. Що ви  там бачите?
   Приємно відпочивати біля річки чи ставка. Але не завжди там може бути  прозора вода і чисті береги. Чистота водойм і берегів залежить від нас з вами.
4.2Робота в парах.
Вчимося мислити логічно
Підбери правильне слово:
-         Каблучка – палець, шарф – (нога, шия, коліно, рука, живіт);
-         Капітан – команда; адмірал – (флот, батальйон, школа, армія);
-         Отара – вівці; череда – (гуси, корови, вовки, кури);
-         Долар – США; гривня – (Швеція, Росія, Україна, Польща);
-         Сир – молоко, пиріг – (м’ясо, курка, риба, борошно);
-         Покрівля – будівля, кришка – (фабрика, консервна банка, ферма, вулиця).
5. Практична робота. Робота з комп’ютером.
 Сьогодні ви працюватимете з програмою «Тетрравекс». Вам потрібно буде перетягувати квадратики з правого поля на ліве так, щоб кольори сусідніх трикутників були однаковими.

6. Підсумок уроку.
- Що таке інформація?
- А що таке інформаційні процеси?

                                 
                                       ***



https://docs.google.com/document/d/1IucQRXIHHSazU0enKboCNPWhfXZKoUVA45eRzEFzIsE/pub


                                   ***


Урок-проект з природознавства на тему: "Зелене диво Землі":

Немає коментарів:

Дописати коментар